Song lyrics provided at Lirik Lagu - Song Lyrics are not for commercial purposes (such as for sale). Should you have any song lyrics request, please drop your request at any of the comments section. I will email you on the update of the song lyrics request only if you provide me your email. Enjoy Malaysian song lyrics, Indonesian song lyrics as well as English song lyrics.

Tuesday

Lirik Lagu Mantera Beradu - Malique Feat M.Nasir

Song / Lagu : Mantera Beradu - Malique Feat. M.Nasir
Lyrics / Lirik Mantera Beradu :


Masih belum sempurna..

(M.Nasir)
Gerakkan Hati… Hati gerakkan…
Pandanglah aku.. aku lah dia..

(Malique)
Kulitku tebal.. ku kebal.. ingatku kebal
Hanya berbual makan angin kembung perut mual
Resah dan tidak senang.. hidup tak pernah lenang
Ku schizo paranoia takut pecah tembelang

(M.Nasir)
Pecah tembelang… peta dah hilang
Bangau dah pulang… suara sumbang

(Malique)
Lidahku kaku tak selicin kuku
Teman baikku buku
Bini ku pena.. tak pernah lena
Aku suka mengintai pantang ditenung
Berakhir pertelingkahan dalaman
Pasti belum

Ikut gerak hati.. pena melayang
Dilihat dua layang pandang
Tak lah sekarang
Takat meradang
Tanya.. abang gedang, apa barang?
Badan macam badang
Main acah belakang parang

Kuhunuskan keris musuh ada pistol
Tradisi kekalkan adaptasi harus betul
Tujuh baris keramat tujuh garis penamat
Baik berpada biar jahat asal selamat

Ramai saudaraku yang baik telah dipijak

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

(Malique)
Yo! ijazah terbaik datangnya dari jalanan
Dari pengalaman bercakap dan bersalaman
Konflik motivasi cuba medatasi
Positif dan benci jadi inspirasi pagi

Peduli itu interpretasi basi pekakkan sebelah
Halang biar keduanya muka cantik
Soalan bodoh yang ditanya jadi melodinya
Lebih hina dari zina

Lu bikin dosa ku bikin prosa
Testosterone testarosa
Cita-cita sosa KL KL kosa nostra
Jalan berliku ku harung roller coaster
Gah sentosa tiada penyesalan
Luas pandangan jauh dah berjalan
Tak sempurna masih ada kejanggalan
Gagal merancang, merancang kegagalan

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

Kucing bawa tidur rimau bawa igau
Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau

(Malique)
Naik bukit angkuh cakap ayah jangan risau
Turun bukit pucat dengar tiga miaww
Kucing bawa tidur rimau bawa igau
Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau
Tolak pintu gua tiga kerat tenaga
Kosong tak dijaga sampai datang tiga naga
Ingat nak berlaga tapi tak kan boleh menang
Menang dengan otak tak mesti dengan pedang

Sebelum jadi naga, ikan koi renang renang
Kura-kura salah jawab pantun, naik berang
Panggil lima kawan atau biar pergi laju
Risaukan pekara remeh kita tak akan maju
Muka sama hijau hati siapa tahu
Merah dah menyala pasti mati siapa mahu
Gagap tiga kali bercakap benar saja
bulan terang ramai yang keluar buat kerja

(Malique & M.Nasir)
Panjat pokok buluh cari tokong air terjun
Naik sampai nampak dah terpegun turun
Tiga ular ikut lompat atau paut
Kalau terus mati jika belok maut

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

Puisi hati mu… hati mu puisi
Palu hati ku palu hatiku

(Malique)
Kulit tak besalin walau saling ganti baju
Pandang sini pandang sini
Ku berbahasa baku kata kata nahu
Himpun jadi satu
Mantera beradu dengan irama dan lagu

(Suara Latar)
Akhirnya sempurna


Lirik Mantera Beradu - Malique & M.Nasir

64 comments:

Anonymous said...

warrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhh~!!!!!....best giler>....pe~G jauh lg untuk mencapai impian....

TQ TQ^^

Anonymous said...

malique bawa pantun dan baju....///

Anonymous said...

mula2 ok la...sarat dgn msg2 berguna buat renungan bersama tapi bila dh masuk pantun2 ni tak paham langsung...ikan kaloi,kura2 smua ada...sape yg paham tu tlgla jelaskan..tq

Anonymous said...

Sejak dahulu lagi Melayu terkenal dengan Adab & Sopan, Bila berkata bernada penuh makna, Menepis kata yang tajam pun boleh membawa ketawa, Kini millenia membawa cerita yang lara, Melayu tenggelam dalam kejutan Budaya, Islam mungkin akan hanya tinggal nama ... Nauzubillah min zalik.

Anonymous said...

hmmm...sama2 kita renungkan..

Anonymous said...

taksop gile lagu nih...

Anonymous said...

hanya orang yang faham sahaja yang akan faham lagu ini. liriknya senang, menceritakan sesuatu pergerakan.

Anonymous said...

ni lagu budak 3 line kan????????

Anonymous said...

apa benda nya. mana ada lagu budak 3line. ni lagu nak sedarkan kaum melayu sama agama islam. mungkin ayat dia ada guna yang agak taksub. tapi tak semestinya lagu ni jadi lagu tema orang tiga line. dari pandangan aku lah. ada yang samapi cakap lagu ni nak perli perkida malaysia lah. cuba lah pandang lagu ni sebagai peringatan pada diri sendiri,kan senang. kontroversi orang pun terjaga.

Anonymous said...

ni lgu tuk spe2 yg blagak....ingt kite kuat mne pon ad org lg kuat dri kite....ingt pe tjuan sbnar...jgn lari dri landasan

Anonymous said...

aku budak 3 line..wakakaa..bangga la semua menda tu..

Anonymous said...

salam///0

Anonymous said...

Aku anak cik ton..
Kita sebumbung..

Anonymous said...

salam keramat menjunjung tinggi
7 petala langit menjadi saksi
30 juzuk menjadi pegangan hati
360 daerah menjadi saksi
salam sahabat hamba hulurkan..

jgn main2 petik..
silap petik, jadi betik..

unknown K' said...

i love this song so much! penuh dengan peringatan, pengajaran and sindiran2 sinis. but itu pun kalau ada orang yg faham maksud lirik ne. kalau dengan yang buta hati memang tak faham la sampai bila2. uhm.. ne yang susahnya orang kita ne.

Anonymous said...

lagu ni bagus sbb bg byk pengajaran untuk mereka yg bru nk naik n yg tgh naik. pengajaran tentang 3, 7, melayu dan islam.

Anonymous said...

salam bercucuk petanda baju
digenggam kuat dipaut erat
dihias mesra dgn pelukan
pipi ke pipi tandanya hormat
salam /// dariku...

Anonymous said...

cuba mencuba jngan meraba,
lama selama ikan gelama,
wau sama kau nun temu kun,
buka cuka jgn sama duka..

dari kakanda Harimau Berantai

Anonymous said...

dah macam dewan bahasa dah aku baca komen ni..

Anonymous said...

salam... xpayah nk poyo sgt la sape2 yg dok juai panton kt dlm nie.. simpan kn lg baek.. xpayah nk tunjuk sgt kite ade baju.. xrugi pon lau kite simpan sbb org bukan nk tau sgt pon yg kite ni sape...

cik ani said...

salam yer btul kte ko 2 jgn angkuh sgat sbb kter bkan bsar mna pon lau nk diikut kn klu allah ckap mti mti jga la kte jd lgu bro nasir ni jd kn pngajran k....sme2 kter hyatinye./....slamat beramal.....

Anonymous said...

hahahahahahahaha... ni gelak bodoh tanda sedih ni.. sebat sikit otak korang2 tu.. biar matang mengalahkan PM.. baru korang tunduk penuh berisi.. jangan melayang macam daun kering.. haha..

Anonymous said...

dasat la orang melayu..
bole berpantun2..
tp bahasa mendalam sgt la..
tak pham..
klu nk bukak buah pun, jgn la smpai org pham..
senang sgt..

Anonymous said...

assalamualaikum..
nk tnye?
ape mkne baju tu ea?( dlm erti kata lain)
dan satu la..
bahasa dlm lagu ni mendalam la..
cube abg2 jelas kn mksd lagu ni..
byk betul mainan tgn an..

Anonymous said...

tunas baru nanti kena cantas~

Anonymous said...

sakai..matlamat utama dah jadi debu..

maxoilpower said...

sama sama kita menangkan agama islam ke atas agama lain...petunjuk dah ada.. yang buta hati je yang tak dapat petunjuk tu

maxoilpower said...

petunjuk dah ada.. ayuh sama sama kita bainatkan untuk mendapatkan pebedaan haq dan batil...

Anonymous said...

lagu nih pasal melayu,3 line,islam..tgk btol2..ad 4 binatang dalam lagu nih..kura2,ular,harimau,naga..sape ade baju..paham maksud dia..

salam tentera gelap!
426
naga hitam

Anonymous said...

salam. adik2, abg nak pesan. jika korg gerakkan hati yg dh lama mati tu, maka hati mampu bangkit dan menggerakkan 'diri' kita sendiri. bagi la hati kita makan, bukan jasad je nk bg makan.

tak kira la 3 line ke, 30 line ke.. klu solat pun tinggal, alquran pun xbaca xpayah nk petala2 sgt. ikut Islam dh cukup dik

Anonymous said...

kta smua sama.. Aku kau dia,sama.. Xpelu bpngkat hnya tuk dh0rmat,..yg pnting kta smua seagama.islam..

Anonymous said...

lgu ni mngingtkn kita.......perang dgn otk,bkn skdr dgn prang......jgn tllu tksub dgn kkuatan sndri.....sntiasa bsedia mnhdapi dgaan,.....stiap org yg bkuasa skrg ni(naga).....brmula dr org biasa(ikn koi)

Anonymous said...

Salam...lagu nie penuh mksd yg trsembunyi...hnya yg tau pa yg d nynyikn dn d smpaikn dlm lagu nie...wsalam..

wan alyn said...

kenape org melayu kita suka ambik kesah benda2 yg ranting?nak berdebat pasal lirik???jgn bg pepatah yg mengatakan TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA itu hanya la sekadar pepatah sahaje..TANPA DIA SIAPA LA KITA DAN TANPA KITA SIAPA LA DIA..

Anonymous said...

ikan mkn ikan,ikan mkn pun pandai simpan



Anonymous said...

pantun dh digunakan sejak zaman dulu lagi...so owang dulu2 taksub ke?
jgan sempit kan otak kowang gan smua ini...maksud pown x tau nak taksbub2 apa lowh kowang nie...tau ke maksudnya dari awal sampai akhir nk kata taksub2 lowh 3 line lowh...sedangkan melayu tkenal gan pantun dan adab...

Anonymous said...

Korang tau ke ape maksod kura2,naga,ular ngn ikan koi..kalo xtau buat cre xtau ok..lagu nie tntang agame islam bkn psal binatang..69..

Anonymous said...

keke.. naga itam? bek kucing itam.. naga kunun? ape sumbangan ko pada negara?! sumbangan pada agama?! xyah dok bangge nk same kan diri ngn binatang.. manusia ni da ckup sempurna.. ade akai pakai.. xde g terjun lombong

Anonymous said...

Aku yang engkau jumpai diperjalanan
Tidak akan engkau perdapat, kalau engkau tak tukar haluan
Kerana disaat itu aku keluar engkau ke dalam
Dan untuk mendapat aku, jalanku yang akan di turutkan

Berjalan pada jalanku
Berarti engkau besertaku
Dengan jalan itu engkau akan dapat mengenal aku
Aku yang selama ini terahsia bagi mu

Anonymous said...

Tentang dia atau dia .

ammar saifullah said...

Best nye lagu m.nasir ni.......

Anonymous said...

Aku tak gangster tapi kuat !!!!

Anonymous said...

Lagu yg mengenai pekida ~

Anonymous said...

anxiety leads to good words and imaginations.ignorants assume.awareness might lend a hand.schizo.such a beautiful mind.

Anonymous said...

Ada erti sbenarnya...tak boleh cakap...nanti thu ada orang tengok

Anonymous said...

Ada erti sbenarnya...tak boleh cakap...nanti thu ada orang tengok

Anonymous said...

Poyo gila kau haha

Anonymous said...

Ko lupa ikan koi. Hahaha

Anonymous said...

Yg da taw diam2 suda..bnd ni bkn bleh wt maen2 der

Anonymous said...

rujuk kepada pakar agama sblom brkata-kata..hurmmmmmmm...thinks about it.

Anonymous said...

Tidak ada perkataan dan ayat yg di paternkan..syabas malique..tabik spring..pe yg org nk ckp pasal baju n pantun..biarkan..yg melatah ni..adik2.diaorg x knal ko spe malique..diaorg ada hak..ko pun ada..yg penting..melayu bsatu

Anonymous said...

Matang la skit..asal org bkarya je..nk kutuk..komen n adakan kontroversi.

Anonymous said...

Matang skit la...muzik kan umum..x de pe salah kat lagu tu..tpulang pd masing2 nk tafsir..ko ada hak..dia pun ada hak

Anonymous said...

Btul bro..yg diaorg nk terasa pahal..jgn wt salah klu nk duk tenang.alahai..cite ikan koi..naga..kura2..ni negara bebas la..pkataan tu x di khaskan utk memana org.pakai je selgi larat.persatuan ni mgajar kite bpuak2.1 melayu tp byk psatuan.erm..nk pe...nk pangkat..nk org hormat..der...kain kapan sultan pun kaler putih der..pangkat tinggi mne pun..mati org yg mandikan awk..tp ada persatuan yg bgs gak..masing2 ada hak nk nilai n suarakan pendapat.

Anonymous said...

Erm..kne kje gak kan..sme je..jgn riak la..lu nk kejar pangkat ke der..nk org hormat sbb lu ada bj..hei bro..biar org pandang kite sbb ikhlas...bkn hormat sbb bj...kng bj hilang..muka mana mau kasi letak..lu apa kaler bj pun..kain kapan putih gak kite sarong..lek der..jgn mcm adik2.mengelibas sgt

Anonymous said...

Ala...komen je la pasal lagu...yg dh macam kdai baju npe..sume bj nk try...klu besar sgt..amik 5xl..klu kecik..saiz xs..lu pakai saiz pe..klu dada besar..mdada..kne amik bj ujan..sume melayu kan..x de psatuan pun tetap melayu..anda bangga dgn pangkat? Erm..surah yassin hafal x? Kuar umah sentiasa dgn wuduk? 5waktu..cukup?g kdai..beli pngkat..byk2.3 paku ke 4 paku ke..pastu amik wuduk..baca yasin..betapa megahnya anak2 ble tgk ayahandanya hafal yassin......

Anonymous said...

Boombazztique!!
TerbaiQ..!!

Anonymous said...

Lawok btol komen2 kt cni, ada blka, adk, abg, baju, nombor, binatang, pantun, kiasan, dn lain2... haha, mcm dlm pustakaan doh ase,.. hok mne bckp 30 juzud tu thu dok ape mknenya tu, jgn ckp je lbh, smyng pon tah ckup ke x.....

Anonymous said...

Apa nak dibangga pada baju jika x berseluar?
Apa nak dibangga pada potongan emas sedang kau pon pelat menyebutnya?
Jika tiada akar pokok hanya gah pada nama tidak pada asasnya. . . .

Ku Afirol Afirol said...

Apa erti dia...tlg la jelas kn...nk tau jerr NAPE TOLAK PINTU GUA....

Anonymous said...

Sampai sekarang lagu ni mmng favourite.syabas m nasir ngan malique

Anonymous said...

Bosan... Bosan dgn komen2 yg ada dkt dlm nie. Ber BAJU la sgt.

Anonymous said...

dye bkan naga hitam dye awang hitam kne sergah putih terus ak buat hahaha

Anonymous said...

2014 masih hip hop. Malique still da best! "dia artistik dan tulus qarma, mista malique kapla kultus pulus" - Salut